Jak wygląda proces realizacji reklamacji oraz samych zwrotów produktów?

  1. Konsumentowi, który zawarł umowę sprzedaży przysługuje prawo do reklamacji.

  2. Jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że otrzymany towar jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdziłeś inną niezgodność towaru z zawartą umową, a towar nabyłeś jako konsument, masz prawo złożyć reklamację na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. „o prawach konsumenta".

  3. W celu identyfikacji i usprawnienia procedury reklamacyjnej, Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wypełnił elektroniczny formularz co pozwoli na przyśpieszenie czasu rozpatrywania zgłoszenia. Po wypełnieniu elektronicznego formularza, Klient otrzymuje zwrotnie komunikat informujący o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia przez Sprzedającego.

  4. Po rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Sprzedawcę Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą dalszą instrukcję postępowania reklamacyjnego oraz numer zgłoszenia serwisowego.

  5. Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego będącej miejscem zakupu towaru.

  6. W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wysłał produkt bezpośrednio na adres :
    STAWSCY.sc ul. Wenus 73c 80-299 Gdańsk.

  7. Zaleca się, aby każdy Klient czytelnie oznaczył przesyłkę reklamacyjną ze szczególnym uwzględnieniem oznaczenia przesyłki numerem zgłoszenia. Sprawny przebieg procedury reklamacyjnej, jest uzależniony od prawidłowego i widocznego oznaczenia przesyłki numerem. Jego brak uniemożliwia identyfikację zgłoszenia reklamacyjnego i opóźnia rozpatrzenie sprawy.

  8. Jeżeli zakupiony towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Stawscy s.c. Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe. Towar powinien zawierać oryginale opakowanie umożliwiające bezpieczny transport do specjalistycznego serwisu. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak powinno ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu.

  9. Klient ma możliwość skorzystania z alternatywnych, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient będący konsumentem uprawniony jest do złożenia swojej skargi m.in. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

ZWROT PRODUKTU – GWARANTOWANE 14 DNI NA ZWROT

  1. Konsument który zawarł umowę na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Klient może odstąpić od umowy wypełniając elektroniczny formularz zwrotu podany:

    TUTAJ.

  2. Kupujący który posiada login i hasło do konta w naszym sklepie internetowym, może dokonać zwrotu korzystając z kreatora zwrotów, dającego możliwość wygenerowania formularza zwrotu i etykiety adresowej. Paczkę można odesłać za pośrednictwem Paczkomatów InPost. Ważne, aby paczka była solidnie zapakowana i zaklejona. Koszt zwrotu ponosi kupujący!

  3. Kupujący, który dokonał zakupów bez rejestracji, może dokonać zwrotu w sposób tradycyjny. Stawscy s.c. umożliwia złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres info@stawscy.pl poprzez wypełnienie i przesłanie formularza:

    TUTAJ

  4. Produkty zakupione w naszym sklepie wraz z formularzem odstąpienia umowy należy odesłać na adres: "STAWSCY.sc" ul. Wenus 73c 80-299 Gdańsk, lub do paczkomatu InPost GDA192M ul. Myśliwska 17A
    80-126 Gdańsk

  5. Termin 14-sto dniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.

  6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  7. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu płatność za towar, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później, niż w ciągu 14 dni.
    Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.

Pamiętaj:

  • Zwrot rzeczy do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
  • Produkt, w miarę możliwości powinien posiadać oryginalne opakowanie i być w stanie niezmienionym.
  • Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. Stawscy s.c. nie zwraca konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki, tj. innych niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Stawscy s.c
  • Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.
Wyjątek:

Informujemy, że w przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako firma/przedsiębiorca prawo odstąpienia od umowy w ramach 14 dniowego zwrotu nie przysługuje. Kupując na firmową fakturę, potwierdzają Państwo iż zakup miał bezpośrednio związek z działalnością gospodarczą

Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.z 24 czerwca 2014 r. poz.827 umożliwiająca odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest ustawą konsumencką, regulującą stosunki pomiędzy przedsiębiorcą a Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Adres do zwrotów:

STAWSCY.sc
ul. Wenus 73c

80-299, Gdańsk
+48 513 344 477

Pamiętaj, aby do paczki włożone było oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie możesz pobrać tutaj: Formularz odstąpienia od umowy. Jeśli korzystasz z formularza, koniecznie podaj swój numer konta oraz czytelnie wypełnij imię, nazwisko i numer zamówienia wraz ze zwracanymi produktami. Przyspieszy to zwrot pieniędzy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zakupu możesz wysłać na adres e-mailem: info@stawscy.pl.
O zachowaniu 14-dniowego terminu zwrotu decyduje data wysłania maila z wysłanym oświadczeniem lub data nadania paczki zwrotnej. Zwracany towar musi być kompletny (wraz z metkami) i nie może nosić oznak użytkowania. W przypadku, gdy zwrócisz nam produkt, który nie spełnia tych wymagań, będziemy zmuszeni odesłać go na Twój koszt.

Pieniądze za zwracany towar przelewamy nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania paczki. Forma zwrotu należności zależy od metody płatności wybranej podczas składania zamówienia. Jeżeli zamówienie było opłacone przelewem natychmiastowym, zwrotu dokonamy w ten sam sposób. 

Koszty zwrotu towaru do Sklepu ponosi Klient. Jeśli zamówienie było opłacone, a nie zostało odebrane, zwracamy wartość zamówienia pomniejszoną o koszt przesyłki zwrotnej.


Reklamacje

Jeśli zakupiony przez Ciebie produkt okazał się wadliwy, uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem, chętnie pomożemy Ci rozwiązać ten problem. Poniżej przedstawiamy procedurę reklamacyjną:

  1. Skontaktuj się z nami, używając jednego z dostępnych sposobów kontaktu.
    Infolinia (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00): +48 513 344 477 e-mail: info@stawscy.pl
  2. Opisz szczegółowo problem, który napotkałeś, i dołącz informacje takie jak numer zamówienia i nazwy produktów.
  3. Odpowiemy na Twoje zgłoszenie w możliwie najkrótszym czasie i udzielimy dalszych instrukcji dotyczących reklamacji.
  4. Jeśli reklamacja zostanie uznana, będziemy dążyć do rozwiązania problemu w sposób, który będzie dla Ciebie najkorzystniejszy. Może to obejmować wymianę produktu na nowy, naprawę, zwrot pieniędzy lub inną formę rekompensaty. 

Adres do reklamacji:

STAWSCY.sc
ul. Wenus 73c

80-299, Gdańsk-Osowa
+48 513 344 477