Jak wygląda proces realizacji reklamacji oraz samych zwrotów produktów?
- Konsumentowi, który zawarł umowę sprzedaży przysługuje prawo do reklamacji.
- Jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że otrzymany towar jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdziłeś inną niezgodność towaru z zawartą umową, a towar nabyłeś jako konsument, masz prawo złożyć reklamację na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. „o prawach konsumenta".
- W celu identyfikacji i usprawnienia procedury reklamacyjnej, Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wypełnił elektroniczny formularz co pozwoli na przyśpieszenie czasu rozpatrywania zgłoszenia. Po wypełnieniu elektronicznego formularza, Klient otrzymuje zwrotnie komunikat informujący o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia przez Sprzedającego.
- Po rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Sprzedawcę Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą dalszą instrukcję postępowania reklamacyjnego oraz numer zgłoszenia serwisowego.
- Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego będącej miejscem zakupu towaru.
- W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wysłał produkt bezpośrednio na adres :
STAWSCY.sc ul. Wenus 73c 80-299 Gdańsk. - Zaleca się, aby każdy Klient czytelnie oznaczył przesyłkę reklamacyjną ze szczególnym uwzględnieniem oznaczenia przesyłki numerem zgłoszenia. Sprawny przebieg procedury reklamacyjnej, jest uzależniony od prawidłowego i widocznego oznaczenia przesyłki numerem. Jego brak uniemożliwia identyfikację zgłoszenia reklamacyjnego i opóźnia rozpatrzenie sprawy.
- Jeżeli zakupiony towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Stawscy s.c. Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe. Towar powinien zawierać oryginale opakowanie umożliwiające bezpieczny transport do specjalistycznego serwisu. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak powinno ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu.
- Klient ma możliwość skorzystania z alternatywnych, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient będący konsumentem uprawniony jest do złożenia swojej skargi m.in. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
ZWROT PRODUKTU – GWARANTOWANE 14 DNI NA ZWROT
- Konsument który zawarł umowę na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Klient może odstąpić od umowy wypełniając elektroniczny formularz zwrotu podany:
TUTAJ. - Kupujący który posiada login i hasło do konta w naszym sklepie internetowym, może dokonać zwrotu korzystając z kreatora zwrotów, dającego możliwość wygenerowania formularza zwrotu i etykiety adresowej. Paczkę można odesłać za pośrednictwem Paczkomatów InPost. Ważne, aby paczka była solidnie zapakowana i zaklejona. Koszt zwrotu ponosi kupujący!
- Kupujący, który dokonał zakupów bez rejestracji, może dokonać zwrotu w sposób tradycyjny. Stawscy s.c. umożliwia złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres info@stawscy.pl poprzez wypełnienie i przesłanie formularza:
TUTAJ - Produkty zakupione w naszym sklepie wraz z formularzem odstąpienia umowy należy odesłać na adres: "STAWSCY.sc" ul. Wenus 73c 80-299 Gdańsk, lub do paczkomatu InPost GDA192M ul. Myśliwska 17A
80-126 Gdańsk - Termin 14-sto dniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu płatność za towar, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później, niż w ciągu 14 dni.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
Pamiętaj:
- Zwrot rzeczy do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
- Produkt, w miarę możliwości powinien posiadać oryginalne opakowanie i być w stanie niezmienionym.
- Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. Stawscy s.c. nie zwraca konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki, tj. innych niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Stawscy s.c
- Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.
Informujemy, że w przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako firma/przedsiębiorca prawo odstąpienia od umowy w ramach 14 dniowego zwrotu nie przysługuje. Kupując na firmową fakturę, potwierdzają Państwo iż zakup miał bezpośrednio związek z działalnością gospodarczą
Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.z 24 czerwca 2014 r. poz.827 umożliwiająca odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest ustawą konsumencką, regulującą stosunki pomiędzy przedsiębiorcą a Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Adres do zwrotów:
STAWSCY.sc
ul. Wenus 73c
80-299, Gdańsk
+48 513 344 477
Pamiętaj, aby do paczki włożone było oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie możesz pobrać tutaj: Formularz odstąpienia od umowy. Jeśli korzystasz z formularza, koniecznie podaj swój numer konta oraz czytelnie wypełnij imię, nazwisko i numer zamówienia wraz ze zwracanymi produktami. Przyspieszy to zwrot pieniędzy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zakupu możesz wysłać na adres e-mailem: info@stawscy.pl. O zachowaniu 14-dniowego terminu zwrotu decyduje data wysłania maila z wysłanym oświadczeniem lub data nadania paczki zwrotnej. Zwracany towar musi być kompletny (wraz z metkami) i nie może nosić oznak użytkowania. W przypadku, gdy zwrócisz nam produkt, który nie spełnia tych wymagań, będziemy zmuszeni odesłać go na Twój koszt.
Pieniądze za zwracany towar przelewamy nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania paczki. Forma zwrotu należności zależy od metody płatności wybranej podczas składania zamówienia. Jeżeli zamówienie było opłacone przelewem natychmiastowym, zwrotu dokonamy w ten sam sposób.
Koszty zwrotu towaru do Sklepu ponosi Klient. Jeśli zamówienie było opłacone, a nie zostało odebrane, zwracamy wartość zamówienia pomniejszoną o koszt przesyłki zwrotnej.
Reklamacje
Jeśli zakupiony przez Ciebie produkt okazał się wadliwy, uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem, chętnie pomożemy Ci rozwiązać ten problem. Poniżej przedstawiamy procedurę reklamacyjną:
- Skontaktuj się z nami, używając jednego z dostępnych sposobów kontaktu.
Infolinia (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00): +48 513 344 477 e-mail: info@stawscy.pl - Opisz szczegółowo problem, który napotkałeś, i dołącz informacje takie jak numer zamówienia i nazwy produktów.
- Odpowiemy na Twoje zgłoszenie w możliwie najkrótszym czasie i udzielimy dalszych instrukcji dotyczących reklamacji.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, będziemy dążyć do rozwiązania problemu w sposób, który będzie dla Ciebie najkorzystniejszy. Może to obejmować wymianę produktu na nowy, naprawę, zwrot pieniędzy lub inną formę rekompensaty.
Adres do reklamacji:
STAWSCY.sc
ul. Wenus 73c
80-299, Gdańsk-Osowa
+48 513 344 477